viernes, 3 de abril de 2009

RESTAURACIÓ MOTO GUCCI HISPANIA 65cc (1948)


Moto Restaurada al nostre taller per Jaume Carbó i Victor Gallart.







HISTÒRIA D'AQUESTA MOTO:

En 1943 es va començar a gestar la Moto Guzzi 65cc. La intenció era fer una moto econòmica per trobar-se en temps pos bèl·lics, després de moltes reunions i proves, a la fi de 1944 la motocicleta va començar a prendre forma. A mitjans de 1945 surt de la fàbrica el primer prototip per a les primeres proves per carretera.

Després de diversos mesos de proves, la versió definitiva estava llesta per a aparèixer a l'abril de 1946. Va tenir molt bona acollida entre els usuaris, fins i tot a l'estranger, que per exemple en 1948 s'enviaven de 15-20 unitats dues vegades al mes a Buenos Aires, Argentina. El bon funcionament de les exportacions va fer que es donés el pas definitiu per a la producció en el nostre país engegant la fabricació espanyola de la Guzzi 65 sota llicència de Moto Guzzi Itàlia. Per a la fabricació de la part mecànica es va arribar a un acord amb ISA (Indústries Subsidiàries d'Aviació) de Sevilla i per a la part cicle (xassís, forquetes, basculant i peces de xapa) es va arribar a un acord amb la fabrica Rabasa de Mollet (Barcelona), d'aquestes dues empreses surt la primera Moto Guzzi Hispania a l'agost de 1949, amb alguns canvis respecte al model italià.

Les primeres unitats es van vendre a un preu de 10.000 Ptes. i això no va canviar fins a mitjans de 1958 que tenia un preu de 11.700 Ptes., en els seus quinze anys de permanència en el mercat mai va superar les 15.500 Ptes.